Books

  • 3DCGの実装と数理 (三谷純, 高山健志, 土橋宜典, 向井智彦, 藤澤誠) - コロナ社 (2023/7)

Journals

  • Automatic generation of stage data for music games with sparse target density (Atsuhito Udo, Naofumi Aoki, Yoshinori Dobashi) - Acoustical Science and Technology, 2023, Volume 44, Issue 2, Pages 49-57 (2023/3)
  • Efficient Visualization of Light Pollution for the Night Sky (Yoshinori Dobashi, Naoto Ishikawa, Kei Iwasaki) - ACM Trans. on Graphics (Proc. SIGGRAPH Asia 2023), Vol. 42, No. 6, Article 219 (2023/12)
  • 最適化に基づくテーマカラーへの変換システム (佐藤周平, 櫻井快勢, 水嶋楓華, 土橋宜典) - 芸術科学会論文誌 (NICOGRAPH 2023 Journal Track), Vol. 22, No. 4, pp. 12:1-12:10 (2023/11)

Int'l Conferences

  • Efficient Visualization of Parameter Space for Rendering Translucent Objects (Riel Suzuki, Yoshinori Dobashi) - Proc. NICOGRAPH International 2023 (2023/6)
  • An Interactive System for Drawing Anime Eyes (Sota Iwata, Yoshinori Dobashi) - Proc NICOGRAPH International 2023 (Poster) (2023/6)
  • Bayesian Optimization for Stylized Image Composition (Ryoma Hashimoto, Yoshinori Dobashi) - Proc. NICOGRAPH International 2023 (Poster) (2023/6)

Domenstic Conferences

  • ドラムパターンを用いた楽曲ジャンル分類の深層学習モデル別分類手法比較 (荒尭志, 青木直史, 土橋宜典) - 電気・情報関係学会北海道支部連合大会 (2023/10)
  • ドラムパターンを用いた楽曲ジャンル分類に関する一検討 (荒尭志, 青木直史, 土橋宜典) - 音楽音響研究会 (2023/7)
  • ドラムパターンを用いた楽曲ジャンル分類 (荒尭志, 青木直史, 土橋宜典) - 日本音響学会第149回研究発表会 (2023/3)
  • 半透明物体のレンダリングのためのパラメータ空間の可視化 (鈴木りえる, 土橋宜典) - 情報処理学会第85回全国大会 (2023/3)
  • GPUを用いた空のフルスペクトルレンダリング (髙橋憂雅, 土橋宜典) - 情報処理学会第85回全国大会 (2023/3)